Dezvoltarea personala si evolutia in cariera

Posted in: Solutii in HR Started by

Dezvoltarea personala si evolutia in cariera

HOGAN A (2)

Dezvoltarea personala si evolutia in cariera sunt aspecte vitale in retentia angajatilor motivati si performanti, ducand astfel la cresterea eficientei organizatiei. Centrul de Evaluare si Dezvoltare (Assessment Center) este un ansamblu de metode de evaluare a abilitatilor angajatilor si totodata de stabilire a nevoilor de formare a personalului. Scopul metodei este de a estima si evalua competentele, aptitudinile si trasaturile de personalitate necesare unui anumit post dintr-o organizatie.

In acest scop Amakron ofera o gama larga de metode specifice de Evaluare si Dezvoltare utilizand printre altele si sistemele Hogan Assessment Systems.

 

Scopul centrului de Evaluare si Dezvoltare

  • Evaluarea potentialului
  • Identificarea persoanelor performante
  • Identificarea zonelor de dezvoltare ce pot crea un impact negativ asupra performantelor profesionale

Etapele centrului de Evaluare si Dezvoltare

  • Agrearea asupra competentelor specifice ce urmeaza a fi evaluate
  • Definirea competentelor si exprimarea lor in indicatori comportamentali masurabili
  • Agrearea asupra nivelului cerut pentru fiecare competenta in parte
  • Proiectarea centrului de evaluare si dezvoltare
  • Implementarea versiunii finale a centrului de evaluare si dezvoltare
  • Crearea rapoartelor de feedback
  • Sesiuni de feedback individuale si agrearea planurilor de dezvoltare pentru fiecare participant

Metode
Intr-o piata a talentelor foarte competitiva, devine din ce in ce mai importanta evaluarea persoanelor ce ocupa pozitii strategice in cadrul organizatiei. AMAKRON  dispune de instrumentele necesare pentru a masura mixul de competente, motivatii si posibile arii de risc in performanta viitoare:

  • jocuri de rol,
  • exercitii de grup,
  • studii de caz,
  • interviuri comportamentale,
  • prezentari,
  • exercitii in-tray,
  • evaluarea personalitatii (Hogan Assessments)
  • evaluari de abilitati,
  • 360° feedback.

Aspecte evaluate

  • Competente si stiluri interpersonale
  • Trasaturi de personalitate
  • Motivatie
  • Stilul de gandire etc

HOGAN ASSESSMENTS

Evaluarea personalitatii :
Cu ajutorul evaluarilor psihologice identificam potentialul, punctele forte si franele comportamental- atitudinale, astfel incat sa putem prezice succesul ocupational. Aceste evaluari reprezinta fundamentul oricarei decizii referitoare la managementul carierei si in proiectarea actiunilor de dezvoltare individuala si de echipa. Bazandu-ne pe cunoasterea pietei locale si pe experienta internationala, va propunem sistemele de evaluare Hogan, metodologie utilizata de peste 30 de ani in intreaga lume, in procesele de selectie si dezvoltare.

Sistemul de evaluare HOGAN descrie personalitatea din trei perspective.

Amakron  propune folosirea Hogan Assessment pentru evaluarea personalitatii in context organizational.

Instrumentele Hogan Assessments sunt avizate de Colegiul Psihologilor din Romania.

Cele trei instrumente din bateria Hogan sunt:

  • Profilul de Personalitate Hogan (HPI)
  • Profilul de Dezvoltare Hogan (HDS)
  • Profilul motivatiilor, valorilor si preferintelor (MVPI)
  • Profilul de personalitate Hogan ( HPI ) Evidentiaza punctele forte si abilitatile care faciliteaza dezvoltarea carierei profesionale. HPI este standardul in domeniu pentru masurarea personalitatii in relatie cu performantele profesionale.
  • Trasaturile de personalitate analizate de evaluarea HPI au impact asupra modului in care o persoana se raporteaza la mediul profesional si interactioneaza cu ceilalti.
  • Evaluarea HPI este relevanta in raport cu un anumit post – scorurile scazute sau ridicate pot fi puncte forte in anumite contexte profesionale sau zone de dezvoltare in functie de solicitarile postului.
  • Peste 30 de ani de istorie in predictia performantelor angajatilor si ajutor oferit companiilor pentru a reduce fluctuatia de personal, absenteismul si relatiile deficitare cu clientii. HPI a fost primul chestionar de evaluare a personalitatii bazat pe Modelul Big 5, adaptat special pentru comunitatea de business.
  • Profilul de dezvoltare Hogan ( HDS ) – The Dark Side – dentifica dispozitiile disfunctionale – tendinte comportamentale care apar sub presiune si in conditii de stres sau oboseala si care pot duce la esec profesional.
  • Atunci cand sunt sub presiune, cele mai multe persoane vor afisa anumite tendinte contra-productive sau factori de risc.
  • In circumstante normale, aceste caracteristici ar putea fi considerate puncte forte, insa atunci cand o persoana este obosita, stresata sau distrasa, acesti factori de risc afecteaza eficienta personala si erodeaza calitatea relatiilor cu clientii, colegii sau subordonatii.
  • Evaluarea HDS identifica tendinte comportamentale ascunse si care nu ies in evidenta intr-un interviu de selectie standard dar care pot avea un impact negativ asupra performantelor.
  • Evaluarea HDS este deosebit de utila intrucat ofera un feedback valoros pentru constientizarea de sine, cheia evitarii consecintelor negative asociate cu aceste tendinte.
  • Profilul de Dezvoltare Hogan este singurul instrument adaptat pentru mediul de business care masoara aceste tipare comportamentale disfunctionale.

 Profilul Motivatiilor, Valorilor si Preferintelor ( MVPI ) Identifica compatibilitatea intre factorii motivatori personali si cultura organizationala si indica in ce tipuri de posturi si medii profesionale o persoana va fi cel mai motivata sa lucreze.

Aceste informatii sunt deosebit de utile pentru determinarea tipului de mediu organizational in care o persoana va avea cele mai bune performante, precum si tipul cel mai probabil de cultura organizationala pe care un lider o va crea.

Evaluarea MVPI este utila pentru a pune in lumina ariile de compatibilitate si conflict intre membrii unei echipe. Cele zece tipologii de valori centrale surprinse de evaluarea MVPI fac parte din identitatea personala.

Valorile unei persoane influenteaza alegerile pe care aceasta le face in relatie cu jobul si cariera profesionala.

Rapoarte si recomandari

La finalul centrului de evaluare, clientii vor primi rapoarte de evaluare individuale in care vor fi evidentiate :

  • punctele forte ale participantului
  • oportunitatile de dezvoltare
  • recomandari de dezvoltare

Aceste rapoarte au in spate acreditarile Amakron in ceea ce priveste certificarea competentelor pt

realizarea Assessment Center HOGAN.

Leave a Reply

Contact US

Numele (obligatoriu)

Adresa de email (obligatoriu)

Subiectul

Mesaj

Numar telefon